book-open آب و هوای شهر بارسلونا - بهترین زمان سفر به بارسلونا

25 خرداد ، 1401
راه و رسم سفر

آب و هوای شهر بارسلونا

همه ی ما وقتی می خواهیم به جایی سفر کنیم، حتما قبل از سفر تمام جوانب را در نظر می گیریم. یکی از مهمترین این موارد، آگاه شدن از آب و هوای مقصد است. در این مقاله با آژانس راه و رسم سفر همراه باشید تا درباره آب و هوای مناسب برای سفر به بارسلونا بیشتر صحبت کنیم.

بارسلونا دومین شهر بزرگ در اسپانیا می‌باشد که به دلایل داشتن جاذبه‌های توریستی و آب‌ وهوای مناسب، رتبه‌ی خوبی را در صنعت گردشگری کسب کرده است. شهر بارسلونا بر خلاف اکثر شهرهای اروپایی که بیشتر سال را در سرما به سر می‌برند، بسیار خوش آب و هوا و معتدل است و معمولا در تمام فصل‌های سال می‌توان به آن سفر کرد.

اگر شما تور اسپانیا را خریداری کرده اید و قصد سفر به شهر بارسلونا را دارید، نگران وضیعت آب و هوا در طول سفرتان نباشید. با استفاده از تجهیزات مناسب، هر فصلی می‌تواند بهترین زمان سفر برای شما باشد.

بهترین زمان سفر به بارسلونا کدام فصل است؟

از نظر دما و آب و هوا، بهترین زمان سفر به بارسلونا تابستان است. تابستان فصل گردشگری در بارسلوناست. شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و امکانات تفریحی سواحل، در تور اسپانیا استفاده کنید. نرخ هتل‌ها در این فصل در بالاترین حالت ممکن قرار دارد.

از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به بارسلونا زمستان می باشد.  دمای هوا در این فصل از 1 تا 10 درجه متغیر است. مزیت سفر به بارسلونا در زمستان خلوت بودن این کشور است. همچنین بارش برف مناظر بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد. بعد از زمستان، از نظر اقتصادی بهترین زمان برای سفر به شهر بارسلونا اوایل فصل بهار و پاییز می‌باشد، در این زمان هوا مناسب است و نرخ‌های تور بارسلونا از تابستان مناسب‌تر هستند.

بارسلونا در فصل بهار (ماه های: مارس - آوریل - می)

این فصل بعد از تابستان بهترین زمان سفر به بارسلوناست. بارسلونا در فصل بهار شاهد بارندگی‌های ملایمی می‌باشد. البته میزان بارندگی در هر سال متفاوت است. برخی از سال‌‌ها نیز بارندگی‌های مداوم و شدید در سراسر فصل بهار ایجاد می‌شود. ماه مارس خنک‌ترین ماه بهار و ماه می آفتابی‌ترین ماه در این فصل می‌باشد.

اگر برنامه‌ی سفر خود به بارسلونا را برای این فصل از سال تنظیم کرده‌اید، بهتر است در چمدان خود لباس و کفش مناسب مخصوص روزهای بارانی داشته باشید. در این ماه‌ها امکان آفتاب گرفتن در کنار ساحل وجود ندارد، چرا که معمولا هوا ابری و نیمه ابری می‌باشد. پس احتیاجی نیست که وسایل آفتاب گرفتن را به همراه داشته باشید. شما در این فصل از سال به دور از شلوغی‌های تابستان، از گشت و گذار در شهر و فستیوال‌های کارناوالی، لذت فراوانی خواهید برد.

بارسلونا در فصل تابستان (ماه های: ژوئن - جولای - آگوست)

فصل تابستان فصل داغ گردشگران برای سفر به شهر ساحلی بارسلونا است. ماه ژوئن بهترین زمان برای سفر در این فصل است چرا که گرمای آن بسیار دلچسب بوده و آزار دهنده نیست. اما در ماه‌های بعدی این فصل گرما شدیدتر شده و در حتی در بعضی از ساعات روز غیر قابل تحمل می‌شود. افراد محلی معمولا در ماه جولای و آگوست بین ساعات 1 تا 5 بعد از ظهر در خانه می‌مانند تا از آفتاب داغ و سوزان آن شهر در امان باشند.

اگر قصد سفر به بارسلونا را در این فصل از سال دارید، لباس‌های نخی و پنبه‌ای، لباس‌های ساحلی، عینک و کلاه و صندل‌های تابستانی خود را فراموش نکنید. البته در نظر داشته باشید که ممکن است بعضی از شب‌ها در ماه ژوئن دمای هوا پائین بیاید. در ماه آگوست نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز ممکن است در برخی روزها بارندگی پیش بیاید.

بارسلونا در فصل پاییز (ماه های: سپتامبر- اکتبر- نوامبر)

در ماه سپتامبر، زمانی که آب و هوا هنوز گرم است، رعد و برق وجود دارد. دما در ماه سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، اما ماه اکتبر شروع به شبیه سازی پاییز می کند و نوامبر پیش از سردترین ماه های زمستان است. این فصل در شهر بارسلونا، تعداد گردشگران و قیمت هتل‌ها کمی کاهش می‌یابد. میانگین دمای بالا، ۲۱ درجه سانتی‌گراد است.

اگر در هرکدام از این ماه‌ها به بارسلونا می‌روید چمدانتان سنگین‌تر است چرا که روزها به لباس‌های نازک و خنک و شب‌ها به لباس‌های ضخیم و بارانی احتیاج دارید. کفش مناسب و چتر را نیز فراموش نکنید.

بارسلونا در فصل زمستان (ماه های: دسامبر- ژانویه - فوریه)

حداقل دما در ماه های ژانویه 4.4 درجه سانتی گراد و حداکثر دما در ماه‌های فوریه 10 درجه سانتی‌گراد است. اگر تفریحات ساحلی و آفتاب گرفتن برایتان در اولویت نیست، فصل زمستان زمان مناسبی برای یک سفر مقرون به صرفه به بارسلونا است.

طبیعت بارسلونا در این فصل بسیار جذاب خواهد بود. بارش برف و باران با تابش نور ملایم خورشید روزهای دلچسب و خاطره انگیزی را برایتان می‌سازد. سفر در زمستان هم ملزمات خاصی دارد. لباس‌های بسیار ضخیم مانند کت، ژاکت، کاپشن، دستکش و کلاه و چکمه و جوراب‌های گرم را فراموش نکیند تا سفری بی دغدغه و شیرین‌تری را تجربه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی