book-open معروف ترین مراکز خرید در دبی

25 خرداد ، 1401
راه و رسم سفر

مراکز خرید در دبی

شهر ساحلی دبی چند سالیست از شهرهای توریستی جهان می باشد و هر روز در حال پیشرفت است و در سال میزبان تعداد فراوانی گردشگر از سرتاسر دنیا می باشد. اکثر مسافران تور دبی علاوه بر دیدن جاذبه های توریستی دبی و تفریح، برای خرید کردن به این شهر سفر می کنند. مراکز خرید زیادی در این شهر وجود دارد که می توانید به راحتی کالای مورد نظرتان تهیه کنید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مراکز خرید همراه آژانس مسافرتی راه و رسم سفر باشید.

1- مرکز خرید سیتی سنتر دیره (Deira City Center)

مرکز خرید سیتی سنتره دیره دبی را می توان اولین مرکز خریدی در دبی دانست که خدمات سرگرمی و تفریح را نیز در خود جای داده است و سالانه از حدود 20 میلیون گردشگر از سراسر دنیا، میزبانی می کند.

مرکز خرید سیتی سنتر دیره از مراکز خرید بزرگ و دیدنی های دبی در منطقه دیره به شمار می‌آید و در سال ۱۹۹۶ احداث شده است. سیتی سنتر شامل بیش از ۳۷۰ فروشگاه، ۱۱ سینما با ظرفیت سه هزار نفر، دو فودکورت، یک سالن بولینگ، شهربازی سیاره‌ جادو (از محبوب‌ترین شهربازی‌های سرپوشیده‌ی جهان ) و یک هتل ۵ ستاره با ظرفیت ۳۱۸ اتاق و ۱۱۲ آپارتمان می‌شود. این مرکز خرید سه طبقه در سال بیش از ۲۰ میلیون گردشگر را جذب می‌کند.

آدرس: خیابان هشتم - پورت سعید - دبی - امارات متحده عربی

Address: 8th St - Port Saeed - Dubai - United Arab Emirates

 برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

2- مرکز خرید امارات مال (Mall of the Emirates)

امارات مال با نام مرکز خرید امارات نیز شناخته می‌شود و با ۲۳۴ هزار و ۴۷۹ متر مربع مساحت، دارای یکی از بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی سرپوشیده‌ دنیا است که با محدوده‌ی مخصوص پنگوئن‌ها و تله‌سیژ تجهیز شده است. در مرکز خرید امارات خرید ۹۰ رستوران و فروشگاه مواد غذایی دارد. پروژه ساخت امارات مال اکتبر سال ۲۰۰۳، با مبلغ ۲۱۸ میلیون دلار کلید خورد و سپتامبر سال ۲۰۰۵ کامل شد.

این بنا توسط یک شرکت معماری آمریکایی طراحی شده و سبک آن بر اساس معماری عربی و مدیترانه‌ای است. از جمله اجناس موجود در این مرکز می‌توان به کتاب، لوازم التحریر، پوشاک، لوازم هنری، لوازم جانبی، وسایل الکترونیکی، ساعت، طلا، اثاثیه منزل، لوازم آرایشی و عطر اشاره کرد.

همچنین فضاهای سرگرم‌کننده‌ای نظیر مجیک پلنت، سینما، اسکی دبی، سالن تئاتر و مراکز هنری، امارات مال را به یکی از جامع‌ترین مراکز خرید و جاذبه های گردشگری دبی تبدیل کرده‌اند.

آدرس:خیابان شیخ زاید - دبی - امارات متحده عربی

Address: Sheikh Zayed Rd - Dubai - United Arab Emirates

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

3- مرکز خرید دبی مال (Dubai Mall)

مرکز خرید دبی مال بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه است که در منطقه دان تان دبی و نزدیک ایستگاه مترو واقع شده است. این مرکز خرید به مساحت 1.124.000 متر مربع درسال 2008 افتتاح شد. مرکز خرید دبی مال یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری تور دبی به حساب می آید که در آمار کلی بیشترین بازدید گردشگران را از بین دیگر مراکز خرید دبی در طول یک هفته به خود اختصاص داده است.

مرکز خرید دبی مال بیش از 1200 فروشگاه در بخش های  مد و زیبایی، بازار طلا، لوازم الکترونیکی و تکنولوژی، آرایشی، عطر، بزرگترین شکلات فروشی جهان، سلامت و بهداشت، وسایل منزل، اسباب بازی فروشی، لوازم التحریر و کتاب، گل فروشی وهمچنین 160 رستوران و کافه که فودکورت  دبی مال در بین آنها می درخشد، را در برمی گیرد.

آدرس: خیابان مرکز مالی ، در امتداد جاده شیخ زاید ، جنب برج خلیفه - دبی - امارات متحده عربی

Address: Financial Center Street, Along Sheikh Zayed Road, Next to Burj Khalifa - Dubai - United Arab Emirates

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

4- مرکز خرید سیتی واک (City Walk Mall)

مرکز خرید سیتی واک دبی در نزدیکی ساحل جمیرا و با چشم اندازی از برج خلیفه قرار گرفته است. این مرکز خرید که سبکی مدرن و فضای روباز دارد توسط شرکت مراس شکل گرفته است و مقصد مناسبی برای گردشگران تور لحظه آخری دبی می باشد که علاقه مند به برند های لوکس هستند.

در مرکز خرید سیتی واک می توانید ماجراهای کتاب جنگل موگلی و دوستانش را تجربه کنید و از پیاده روی در فضای باز و سایر فعالیت ها لذت ببرید. برخی از رستوران های این مرکز خرید دارای ناهار خوری های عجیب وغریب و بستنی ترکیه می باشد، همین امر این مکان را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی برای لذت بردن از تعطیلات آخر هفته تبدیل می کند. از نزدیکترین جاذبه های گردشگری به این مرکز خرید میتوانیم به مرکز خرید سوق البهار، مرکز خرید مرکاتو، آبنمای دبی و مسجد ایرانی اشاره کنیم.

آدرس: خیابان الصفا - الوصل - دبی - امارات متحده عربی

Address: Al Safa St - Al Wasl - Dubai - United Arab Emirates

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

5- مرکز خرید البرشا (Al Barsha Mall)

مرکز خرید البرشا دبی در سال 2011 در منطقه البرشا فعالیت خود را آغاز کرد. مرکز خرید البرشا دبی با بیش از 80 فروشگاه خرده فروشی، رستوران های متفاوت و امکانات تقریحی همواره مورد بازدید گردشگران تورارزان دبی قرار می گیرد. این مرکز خرید مقصدی ایده آل برای خرید مواد غذایی در بزرگترین سوپر مارکت که شما می توانید از طریق آن همه کالاهای مورد نیاز خانه را خریداری کنید.

همچنین این مرکز خرید دارای دو مرکز پزشکی مجهز است. نزدیکترین جاذبه های گرشگری به البرشا دبی شامل پالم جمیرا، برج العرب، باغ پروانه و پیاده روی دبی مارینا می شوند.

آدرس:خیابان البرشا - دبی - امارات متحده عربی

Address Al-Barsha Street - Dubai - United Arab Emirates:

6- مرکز خرید جمیرا پلازا (Jumeirah Plaza Mall)

مرکز خرید جمیرا پلازا به‌عنوان یکی از مقاصد خرید و جاهای دیدنی دبی شناخته می‌شود. این مجموعه به هتل‌های اصلی شهر بسیار نزدیک است و یکی از بهترین مراکز با دسترسی آسان در دبی محسوب می‌شود. جمیرا پلازا در سال ۱۹۹۴، با استانداردهای دبی کار خود را آغاز کرد و جزو قدیمی‌ترین مراکز خرید این شهر به‌ شمار می‌رود.

در این مرکز خرید می‌توانید تمام برندهای بین‌المللی را مانند برندهای مشهور جواهر، لوازم خانگی و ساعت پیدا کنید. در داخل مجتمع هتل و آپارتمان مبله نیز وجود دارد. همچنین یک سالن نمایشگاهی بزرگ در این مرکز قرار گرفته که در طول سال شاهد برگزاری فعالیت‌های مختلفی از جمله فعالیت‌های سرگرم‌کننده برای کودکان، نمایشگاه‌های هنری و رویدادهای فرهنگی است.

آدرس:جاده جمیرا ، دبی ، امارات متحده عربی

Address: Jumeirah Road, Dubai, United Arab Emirates

7- مرکز خرید الغریر (Al Ghurair Centre)

مرکز خرید الغریر که قدیمی ترین مرکز خرید دبی می باشد حدود 20 سال پیش در دو طبقه ساخته شد و امروزه میزبان برترین برندهای دنیا است که همین امر سبب شده تا افراد بسیاری در سفر به دبی از این مرکز خرید نیز دیدن کنند.

در مرکز خرید الغریر علاوه بر فروشگاه های جواهر و قالیچه و لباس های ایتالیایی، می توانید کافه و رستوران های خوش رنگ و بو را برای استراحت بیابید و یا برای تماشای جدیدترین فیلم های روز دنیا به سینما بروید.

آدرس: الغریر -  دبی -امارات متحده عربی

Address: Al Ghurair Centre, Dubai – United Arab Emirates

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

8- مرکز خرید مرکاتو (Mercato Shopping Mall)

مرکز خرید مرکاتو دبی به سبک رنسانس ساخته شده و همین یکی از دلایل جذابیتش نزد گردشگرانی است که به دبی سفر می کنند. این مرکز خرید که چهره شهرهای دوران رنسانس اروپا را دارد، نام خود را نیز از زبان ایتالیایی به معنای بازار گرفته است.

مرکز خرید مرکاتو که در منطقه جمیرا قرار گرفته، با خیابان های سنگفرش شده و فروشگاه های برند برتر دنیا می تواند سرگرمی خوبی در سفر به دبی باشد. برای سرگرمی و تفریح کودکان، شهر سرگرمی و برای بزرگسالان سینما و کافی شاپ در مرکز خرید مرکاتو دبی در نظر گرفته شده است.

آدرس: ساحل جمیرا - دبی - امارات متحده عربی

Address: Jumeirah Beach Rd – Dubai – United Arab Emirates

9- مرکز خرید مارینا مال (Marina Mall)

مرکز خرید دبی مارینا مال در محدوده دبی مارینای جاده شیخ زاید دبی واقع شده است و فاصله کمی با ساحل جمیرا دارد. این مرکز خرید لوکس دارای ساختمانی 4 طبقه با نور پردازی چشم نواز و درخت های نخل بلند در قسمت ورودی می باشد. انتخاب مرکز خرید مناسب و رضایت از خرید حس خوبی در هر شخص ایجاد می کند، همواره گردشگران تور دبی برای خرید از برند های شناخته شده ی زارا، منگو، ریبوک، اچ اند ام و آدیداس از این مرکز خرید دیدن می کنند.

پس از خرید برای کمی استراحت و صرف غذا می توانید سری به رستوران ایرانی حاتم و یا دیگر کافه ها و رستوران های دبی مارینا مال بزنید. همچنین برای کمی تفریح از سالن بولینگ دیدن کنید و یا کودکان خود را به شهر بازی سرپوشیده ببرید، البته دیدن فیلم در سینما رل دبی نیز تجربه ای لذت بخش خواهد بود. این مرکز خرید مجهز به پارکینگ و دیگر امکانات رفاهی می باشد.

آدرس: خیابان شیخ زاید - دبی - امارات متحده عربی

Address: Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates

10- مرکز خرید برجمان دبی (Burjuman Shopping Center)

مرکز خرید برجمان از مشهور و قدیمی ترین مراکز خرید دبی می باشد و حدودا ۳۰۰ فروشگاه دارد. این مرکز خرید تنها محلی برای خرید و فروش کالا نیست بلکه مکانی تفریحی هم هست و بیش از ۴۰ رستوران هم در آن وجود دارد.

بخش شمالی این مرکز بارها بازسازی و نو سازی گشته است زیرا ساخت برجمان را سال ۱۹۹۱ میلادی می دانند. همچنین از قسمت های مهم این مرکز می توان به هایپر مارکت کافور و سینمای چند بعدی وکس برای سرگرمی کودکان اشاره نمود.

همچنین برجمان از موقعیت تجاری خوبی هم برخوردار است و راه های دسترسی به آن با وسایل نقلیه ی عمومی هم بسیار آسان می باشد به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. شما با استفاده از خط قرمز و سبز مترو می توانید به ایستگاه یک یا همان ایستگاه برجمان برسید.

آدرس: خیابان خالد بن الولید - دبی - امارات متحده عربی

Address: Khalid Bin Al Waleed Rd – Dubai – United Arab Emirates

11- مرکز خرید وافی ما (Wafi Shopping Mall)

مرکز خرید وافی مال دبی در سال 2001 به مساحت 520 هزار متر مربع افتتاح شد و معماری به شکل مخروط  دارد که برگرفته از هنر معماری مصر و ترکیه است. این مرکز خرید با 350 فروشگاه و 30 رستوران، یکی از محبوبترین جاذبه های گردشگری دبی می باشد.

این فضای مدرن مملو از بوتیک ها، غذاهای خوشمزه و تفریحات هیجان انگیز و خاص است. نمایش رقص نور به همراه موزیک ساعت 21:30 دقیقه شب آغاز می شود و در این نمایش اهرام ثلاثه مصر و نمادهای کشور مصر به تصویر کشیده می شود که جذابیت زیادی دارد.

بازار خان مرجان مرکز خرید وافی مال دبی یک بازار سنتی عربی است که در دل مدرنیته بنا شده است و قرار است شکوه و جلال یک بازار قرن چهارده را به نمایش بگذارد.

آدرس: خیابان عود متها - دبی - امارات متحده عربی

Address: Oud Matha Street - Dubai - United Arab Emirates

برای اطلاعات بیشتر از این مرکز خرید اینجا کلیک کنید.

12- مرکز خرید ابن بطوطه (Ibn Battuta Mall)

مرکز خرید ابن بطوطه یکی از چندین بازار بزرگ در دبی است که بیشتر از هر چیز دیگری به خاطر معماری اش در جهان شهرت دارد. این بازار بزرگ که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد، نامش را از یک جهانگرد معروف مراکشی که در سده ی ۱۴ میلادی می زیسته است، به یادگار گرفته است.

ابن بطوطه مساحتی در حدود ۱،۲۰۰،۰۰۰ فوت مربع را تنها به ۲۷۰ فروشگاهایش اختصاص داده در حالی که ۵۰ رستوران و ۲۱ سینما و تنها تئاتر IMAX در امارات متحده ی عربی را در فضای دیگری میزبانی می کند. همچنین دارای ۴٫۵۰۰ متر مربع فضای پارکینگ است. در کل ابن بطوطه دارای مساحتی در حدود 521.000 متر مربع است و از این نظر دارای عنوان بزرگترین مرکز خرید در خاورمیانه است که بر اساس معماری ۶ کشور تاریخی و باستانی دنیا ساخته شده است.

آدرس: خیابان شیخ زاید - دبی - امارات متحده عربی

Address: Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates

13- فستیوال سیتی مال (Festival City Mall)

مرکز خرید فستیوال سیتی مال دبی به مساحت 260 هزار متر مربع در جاده شیخ زاید دبی و منطقه فستیوال سیتی واقع شده است و یکی از جالب ترین و دوست داشتنی ترین مقاصد خانوادگی در تور دبی شناخته می شود. جدا از یک سری مارک های معروف مانند زارا، اچ اند ام و گپ این مرکز خرید دارای شعبه فروشگاه بزرگ رابینسون سنگاپور و سینمای زنجیره ای نوومی باشد.

مرکز خرید فستیوال سیتی مال دبی با ارائه مناظر دیدنی از نهر دبی، یک فضای فستیوالی هیجان انگیز با نور پردازی های خاص و ترکیب رنگ های زیبا ایجاد کرده است. همچنین آتش بازی هایی در طول جشنواره خرید و سایر رویدادهای مهم، قرعه کشی های بزرگ و لیزرهای سه بعدی بر جذابیت های این مرکز خرید می افزاید. از مغازه ها دیدن کنید و برای صرف غذا به رستوران های مرکز خرید فستیوال سیتی مال دبی بروید.

آدرس: جامعه مسکونی در دبی ، امارات متحده عربی

Address: Residential community in Dubai, United Arab Emirates

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی