در صورت عدم مشاهده پکیج مورد نظرتان در وب سایت، با توجه به تنوع هتل ها و پروازها، جهت بررسی تور مد نظر با کارشناسان آژانس راه و رسم سفر تماس حاصل نمایید.

تور تفلیس

تور تفلیس

شهر تفلیس

تفلیس یا تبلیسی پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است. این شهر در دو طرف رود متکواری قرار داشته و جمعیتی حدود ۱٫۵ میلیون در آن زندگی می‌کنند.

تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار گرفته‌است، موقعیت مکانی تفلیس یعنی قرارگیری در مسیر شرق و غرب، این شهر را نقطهٔ اتصال امپراتوریی‌های رقیب گوناگون قرار می‌داده‌است و امروزه موقعیت آن را به عنوان یک مسیر مهم برای انرژی جهان و پروژه‌های بازرگانی تضمین می‌کند.

سفر به تفلیس با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای تفلیس و همچنین تور لحظه آخری و ارزان تفلیس را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را در نوروز برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور نوروز 1402 تفلیس از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند.

قیمت تور تفلیس نوروز 1402 با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

بهترین زمان سفر به تفلیس

_ از نظر دما و آب و هوا،  بهترین زمان سفر به تفلیس فصل تابستان، ماه‌های ژوئن تا آگوست می باشد. دمای میانگین در فصل تابستان در محدوده ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر است. بنابراین بازدید در این زمان از تفلیس با گرمایی مطلوب همراه است. بیشتر اقامتگاه‌های تفریحی در تفلیس و گرجستان در طول تابستان، پر از گردشگر است. در نظر داشته باشید مناطق ساحلی در این زمان از سال، با سطح رطوبت بسیار بالایی مواجه هستند.

_ از نظر اقتصادی و به صرفه بودن سفر، بهترین زمان سفر به تفلیس فصل زمستان، ماه‌های دسامبر تا فوریه می باشد. هوا در طول ماه‌های زمستانی در تفلیس، معمولا بسیار سرد است. دمای میانگین در محدوده ۲ تا ۶ درجه سانتی‌گراد متغیر است (شب‌ها حتی سردتر هستند و دما به صفر درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد). در زمستان بارش برف نیز در تفلیس، وجود دارد؛ بنابراین گرجستان مقصدی ایده‌آل برای علاقه مندان به ورزش‌های زمستانی به خصوص اسکی، است. بارش برف در اواخر ماه نوامبر، آغاز می‌شود.

مزایا و معایب تور لحظه آخری تفلیس

با پکیج های تور لحظه آخری تفلیس، شما با کمترین هزینه، بیشترین لذت را از سفرتان خواهید برد.

  مزایا:

از مزایا تورهای لحظه آخری تفلیس، همان تور با همان کیفیت به شکل ارزان قیمت عرضه می شود. زیرا تور لحظه آخری، یک تور استاندارد می باشد و به دلیل اینکه متقاضیان پرواز کم بوده اند، ارائه شده است و طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شود.

  معایب:

 تورهای لحظه آخری قابل کنسل شدن نیستند و اگر هم بخواهید این کار را انجام دهید هزینه قابل بازگشت نیست.

از دیگر معایب این سفر، شما حتما حتما باید آمادگی لازم را داشته باشید و چمدانتان بسته باشد زیرا امکان دارد چند ساعت دیگر زمان پروازتان باشد. همچنین انتخاب صندلی هواپیما و اتاق هتل خیلی آسان نیست زیرا امکان دارد بهترین های آن ها از قبل رزرو شده باشند.

غذاهای شهر تفلیس

گرجستان و تفلیس غذاهای بسیار خوشمزه ای دارد که مطمئنا امتحان کردن آن ها بخشی جذاب از تجربه سفر شما خواهد بود.

منوی رستوران ها در شهر تفلیس بسیار متنوع است و تمامی سلیقه ها را از هر کشوری پوشش می دهد. ازغذاهای تفلیس می توان خینکالی، بادریجانی نیگوِزیت، آجاپساندالی، سوپ خارچو، پخالی، لوبیو و لوبیانی را نام برد.

جاذبه های توریستی تفلیس

شهر تفلیس یا به زبان گرجی “تْبیلیسی” یکی از جاذبه های دیدنی شهر تفلیس است که در دو طرف رود کورا (متکواری) شکل گرفته است و از سه طرف توسط کوه ها احاطه شده است. براساس داستان های تاریخی حدود 1600 سال پیش (در قرن پنجم میلادی)، شاه واختانگ یکم در حال شکار با شاهین محبوبش در جنگل های انبوه اطراف تفلیس کنونی بود که یکی از شاهین ها به دنبال یک قرقاول به پرواز در آمد و ناپدید شد، پادشاه وهمراهانش شاهین را اطراف یک چشمه آب گرم در حالی که جان می داد، یافتند.

پادشاه تحت تاثیر زیبایی چشمه های آب گرم، مکان را محلی امن برای پایتخت (زیرا سه طرف آن را کوهستان احاطه می کند) و گرم (نام این شهر از کلمه “تبیلی” به معنای گرم گرفته شده است) برای سکونت ارزیابی کرد و دستور داد که جنگل های محدوده را تخریب و شهری را در کنار این چشمه های آب گرم بنا کنند. تفلیس به خاطر همین چشمه های آب گرم که بعدها در قرن 19 میلادی حمام های سولفوری به سبک ایرانی هم دراطراف آن ایجاد شد، شهرت جهانی دارد.

برخی از مناطق گردشگری شهر تفلیس عبارت اند از:

پل صلح تفلیس

خیابان روستاولی تفلیس

موزه هنر تفلیس

پارک ملی تفلیس

قلعه ناریکالا تفلیس

حمام های حراراتی تفلیس و...

مراکز خرید در تفلیس

تفلیس پایتخت گرجستان مراکز خرید لوکس و خوبی دارد که با سفرتان به این شهر می توانید سری به این مراکز خرید بزنید. تفلیس پرطرفدارترین شهر گرجستان برای سفر است پس مراکز خرید زیادی برای خرید دارد که در آن ها می توانید هم خرید های ارزان قیمت داشته باشید و هم لوکس و گران. البته مراکز خرید فقط جایی برای خرید کردن نیستند و حتی برای غذا خوردن و تفریح هم می تواند راهی این مراکز شوید.

برخی از مراکز خرید در تفلیس:

مرکز خرید اوراسیا تفلیس

مرکز خرید جی تی سی تفلیس

مرکز خرید کارواسلا تفلیس و...

هتل های شهر تفلیس

تفلیس شهری باستانی با تاریخی کهن است که امروزه به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است و همچنین مورد علاقه گردشگران ایرانی است. هتل‌های تفلیس اقامت بی‌نظیری را برای مهمانان خود فراهم می‌کند.

بایدها و نبایدهای شهر تفلیس

در هنگام سفر به شهر تفلیس باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این شهر، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

_ مدت زمان پرواز از تهران به مقصد تفلیس حدودا 2 ساعت طول خواهد کشید.

_ واحد پول تفلیس لاری است.

_ دین کشور گرجستان مسیحیت است.

_ زبان رسمی کشور گرجستان، گرجی است.

_ شماره تلفن های ضروری تفلیس:

    پلیس: 112

    آتش نشانی: 111

    اورژانس: 113