در صورت عدم مشاهده پکیج مورد نظرتان در وب سایت، با توجه به تنوع هتل ها و پروازها، جهت بررسی تور مد نظر با کارشناسان آژانس راه و رسم سفر تماس حاصل نمایید.

تور پاتایا

تور پاتایا

شهر پاتایا

پِتایا یا پاتایا شهر ساحلی کوچکی است در کشور تایلند که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. شهر پاتایا در فاصله 165 کیلومتری و در جنوب شرقی شهر بانکوک قرار دارد.

شهر پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال، یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می‌آید. پاتایا به دلیل وجود، کاباره‌ها و انواع محلات تفریحات شبانه شهرت جهانی دارد.

طبق اظهار نظراتی که شده‌است تاریخ شکل‌گیری پاتایا در قالب یک منطقه تفریحی به ۲۹ ژوئن سال ۱۹۵۹ برمی‌گردد یعنی زمانی که تعدادی از نیروهای آمریکایی که در نزدیکی ایسان اقامت کرده بودند به این منطقه آمده و در کنار ساحل خانه‌هایی کرایه کردند، به دنبال ورود آن‌ها به این منطقه و بکر بودن محل و تفریحات زیادی که این سربازان داشتند، آن‌ها سایر دوستان خود هم خبر کردند و شهرت پاتایا به گوش همگان رسید و این شهر تبدیل به یک مرکز استراحت و تفریحی برای سربازان خسته از جنگ آمریکایی شد تا اینکه در دهه ۸۰ میلادی به دنبال اوج‌گیری صنعت توریسم، سواحل این منطقه تبدیل به زیرساخت‌های فراوانی برای برپایی هتل‌ها و مناطق تفریحی فراوان شد تا اینکه امروزه شاهد این هستیم پاتایا یکی از مشهورترین مناطق تفریحی کشور تایلند به‌شمار می‌رود.

سفر به پاتایا با راه و رسم سفر

آژانس مسافرتی راه و رسم سفر تورهای پاتایا را به نحوی برای مسافران خود برنامه ریزی کرده است تا با کمترین هزینه و بیشترین و بهترین امکانات و خدمات، سفری رویایی و فوق العاده را برای آنها رقم بزند.

شما می توانید با انتخاب و رزرو تور پاتایا از آژانس مسافرتی راه و رسم سفر، با صرف هزینه ای کم، بیشترین لذت را از سفرتان ببرید. راه و رسم سفر لیست قیمت های بسیار متفاوتی را به مسافران ارائه می کند تا بتوانند با توجه به خواسته و نیازشان و همچنین با در نظر گرفتن بودجه بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت تور پاتایا با توجه به نوع هتل انتخابی، نوع ایرلاین و همچنین نوع کلاس پروازی و دیگر خدمات و امکانات فراهم شده در تورها متغیر می باشد.

بهترین زمان برای سفر به پاتایا

_ از نظر دما و آب و هوا،  بهترین زمان سفر به پاتایا، ، ماه های آذر تا اسفند است. هوا در فصل زمستان با دمای میانگین ۲۹٫۵ تا ۳۱٫۳ درجه سانتی‌گراد در پاتایا بسیار مطلوب و دلچسب است. به‌صورت میانگین ۱ تا ۲ روز بارش موثر برف و باران در این زمان از سال وجود دارد. فصل زمستان، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در پاتایا است، بنابراین ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها روبه‌رو شوید. ماه‌های ژوئن تا آگوست، (خرداد تا شهریور) دومین زمان شلوغ گردشگری پاتایا است؛ و همین موضوع این فصل را با کمی گرانی مواجه می‌کند.

_ از نظر اقتصادی و به صرفه بودن، بهترین زمان سفر به پاتایا، ماه های فروردین تا خرداد است. ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی گرم می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۳۱٫۳ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود. بارش باران با متوسط ۲ تا ۷ روز بارش موثر در ماه در بهار، معمول است. فصل بهار از فصول خلوت گردشگری پاتایا است و همین موضوع این فصل را زمانی ایده‌آل برای گشت و گذار با حضور کم گردشگران دیگر می‌کند. ماه های شهریور تا آذر، دمای میانگین در محدوده ۳۰٫۲ تا ۳۱٫۷ درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، به شما احساس دلپذیری القا خواهد کرد. حدودا در هر ماه به‌صورت میانگین ۵ تا ۱۳ روز بارش موثر برف یا باران وجود دارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گرشگری پاتایا است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش می‌یابد.

غذاهای شهر پاتایا

اگر واقعا می‌خواهید غذاهای تایلندی را تجربه کنید، باید تمام احساس خود را به کار بگیرید. لذت‌بخش‌ترین قسمت این غذاها که نمی‌توان در مقابل آن مقاومت نشان داد، احساس خوبی است که طعم این غذاها به ما می‌دهند، یعنی غذاهای محلی. به دلیل ورود افراد و رستوران‌های غیر بومی به این منطقه، شاید بتوانید ماهی و چیپس میل کنید، اما بسیاری غذاهای خوشمزه تایلندی را از دست می‌دهید.

پاتایا منطقه‌ای چند فرهنگی است که قوم‌های تایلندی بسیاری از سراسر کشور را به خود جذب کرده است. هر یک از این اقوام بهترین آشپزی محلی خود را به همراه آورده است. بسیاری از مردم، اهالی روستای ایسان یا ناحیه شمال شرقی تایلند هستند که غذاهای معطر و خوشمزه خود را به شهر آورده‌اند. این شهر ساحلی از غذاهای دریایی تازه که از خلیج تایلند به دست می‌آیند نیز بهره‌مند است.

جاذبه های توریستی پاتایا

یکی از بهترین شهرهای ساحلی در تایلند، شهر پاتایاست. که زمان زیادی هم نیست که به شهرت زیاد در زمینه گردشگری دست یافته است ، بر خلاف آن چیزی که می گویند پاتایا تنها برای مجردها خوب است ، می توان با خانواده هم به این شهر رفت و لذت برد و اتفاقی هم نیفتاد ، این شهر ساحلی و کوچک جاذبه های گردشگری طبیعی و مصنوعی زیادی دارد که می تواند شما را در پاتایا در مدت زمانی که در این شهر هستید ، سرگرم کند و به اطلاعات عمومی شما بیفزاید.

برخی از نقاط گردشگردی پاتایا عبارت اند از:

ساحل جامتین پاتایا

جزیره مرجان پاتایا

دهکده فیل های پاتایا

موزه هنری بطری های شیشه ای پاتایا

مینی سیام پاتایا و...

مراکز خرید در پاتایا

پاتایا علاوه بر جاذبه‌های گردشگری، به لحاظ برخورداری از مراکز خرید نیز دارای تنوع است. اگرچه این در این زمینه با مراکز خرید شهر بانکوک قابل مقایسه نیست، ولی در این بازارها، فروشگاه‌ها، بازارچه‌های ساحلی و مراکز خرید می‌توان کلیه کالاهای مورد نیاز از سوغاتی‌های تایلند، پوشاک، غذا، لوازم الکترونیکی و حتی اقلام برندهای معروف را تهیه کرد. نکته جالب توجه این است که در اغلب این مراکز کالاها به قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌شوند.

برخی از مراکز خرید در پاتایا:

مرکز خرید سنترال فستیوال پاتایا

مرکز خرید مایک پاتایا

مرکز خرید لوتوس پاتایا و...

هتل های شهر پاتایا

شهر تفریحی پاتایا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد توریستی تایلند شناخته می‌شود و به همین علت تنوع هتل ‌های پاتایا فراتر از تصور است. اگرچه جمعیت رسمی این شهر ساحلی 107 هزار نفر است اما جمعیت واقعی شهر توریستی پاتایا به ۱ میلیون نفر می‌رسد چرا که این شهر دوست‌داشتنی و سرگرم‌کننده، خانه دوم و یا خانه فصلی مردمان زیادی است.

بایدها و نبایدهای پاتایا

در هنگام سفر به شهر پاتایا باید نکاتی را بدانید که در صورت دانستن آنها سفر به این شهر، تجربه خوبی را برای شما به ارمغان می آورد.

_پروازها برای مسیر پاتایا، از تهران به بانکوک به مدت 7 تا 8 ساعت و ادامه ی مسیر از بانکوک به پاتایا 1 ساعت و نیم زمینی می باشد.

_واحد پول تایلند، بات می باشد.

_زبان رسمی کشور تایلند، تایلندی است